dijous, 15 de març del 2018

Tema 7: Experiències TIC a l'aula


Aquesta setmana he treballat els continguts del tema 7, començant per llegir els materials proposats relacionats amb les experiències TIC a l'aula. Després he elaborat una activitat TIC per al meu grup classe i he elaborat una presentació de la mateixa activitat.

Contesto a continuació a les preguntes que es proposen en aquesta activitat.

Les competències del docent segons el model TPACK son els següents:


"Coneixement Tecnolôgic-Pedagógic-Disciplinar (Technological Pedagogical Content Knowledge, TPACK) : és el coneixement requerit pels docents per integrar la tecnologia en l'ensenyament de qualsevol àrea disciplinar. Els professors tenen un enteniment intuïtiu de les complexes interrelacions entre els tres components bàsics del coneixement (CK, Pk, TK) a ensenyar els continguts usant mètodes pedagògics i tecnologies apropiades."

En aquest mateis article s'afirma que : 

La tecnologia s'ha d'integrar en el context educatiu en funció de les necessitats curriculars I pedagògiques, però no al revés (Mishra & Koehler, 2006). Per aquest motiu, el professorat ha de dissenyar dit context en base a tres tipus de coneixement adquirits: tecnològic, pedagògic i disciplinar, els quals conformen el model TPACK.”

Respecte a l'organització de l'aula, la meua distribució d'aula preferida és en illes que permeten i afavoreixen el treball col·laboratiu i la lliure circulació tant de l'alumnat com del professorat per l'aula. Aquesta distribució també afavoreix l'accés de les persones que guien o dirigeixen les activitats a l'hora d'oferir ajuda o fins i tot dels mateixos companys. També s'afavoreix el treball per parelles o en petit grup i sobretot els espais Maker en què la combinació del treball amb recursos tecnològics i recursos tradicionals són més usuals.

Respecte a les experiències educatives que es proposen en la unitat m'han semblat molt interessants i de fet coneixia moltes d'elles encara que no haja treballat amb totes. El que més m'ha cridat l'atenció és que les majoria són dirigides a l'alumnat d'Educació Secundària i també els exemples d'experiències educatives, han estat realitzats majoritàriament en ESO, excepte el vídeo de l'Escola Pau Casals de Sant Joan Despí. M'agradaria veure més experiències educatives en les que els alumnes de primària apareguessen com a creadors de continguts i experiències d'aprenentatge a més de com a usuaris d'eines tecnològiques.


El vídeo de l'Escola Pau Casals de Sant Joan Despí m'ha semblat molt interessant i reflecteix el treball de TIC que es realitza en moltes escoles de primària. M'interessa molt com la introducció de la tecnologia afecta diversos aspectes del procés d'ensenyament aprenentatge com l'organització de l'aula i el paper del professor així com el rol de l'alumne com a protagonista d'aquest procés.

Jo recomanaria l'eina que he utilitzat en el disseny de l'experiència TIC d'aquesta unitat, Microbit, ja que reuneix totes aquestes característiques tal com explico en la meva presentació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

"Tema 3: TILC: Comunicació a Internet"

Tasca 2 Instagram és una xarxa social de la que tinc compte però que no he utilitzat molt sovint i vull aprofitar esta activitat per ...