divendres, 2 de març del 2018

"Tema 5: aprenentatge a Internet"

El primer que he fet per a la realització d'aquesta activitat ha sigut llegir detingudament els continguts de la Unitat 5 relacionats amb l'aprenentatge a Internet. Com a docent em sembla important estar actualitzada sobre els resursos que hi ha a Internet per produir materials educatius tal com se'ns mostra en aquesta unitat. Per a mi és important utilitzar eines que permetin que l'usuari es converteixi en creador de cotinguts, és a dir, que ofereixin la possibilitat d'utilitzar materials que ja estiguin creats o dissenyats per altres usuaris però que a la vegada ens permetin crear els nostres propis materials seguint un model donat.

Això és el que passa amb la eines que se'ns mostren en aquesta unitat; Webquest, Cacera del tresor, Blocs i Wikis. Totes elles són eines que s'han vingut utilitzant des de fa uns vint anys i això precisament és el que els avala com a eines vàlides tant des del punt de vista educatiu com des del punt de vista tecnològic. Són eines que proposen una estructura de treball determinada i que requereixen uns coneixements bàsics de tecnologia, però que al mateix temps deixen un ampli espai lliure per a la creació de materials, utilitzant-les d'acord als nostres interessos o necessitats.

Les Webquest presenten una estructura que desenvolupa els continguts educatius a tractar seguint aquests sis passos; introducció, tasca, procés, avaluació, conclusió i orientacions didàctiques. Poden ser de llarga durada o de curta durada, com les que s'utilitzen en aquesta asignatura, que s'anomenen Miniquest i que consten només de tres passos; escenari, tasca i producte.

La Cacera del Tresor és similar a la webquest però més senzilla i s'ha de completar en grup a partir de la recerca d'informació a Internet seguint les indicacions o preguntes plantejades.

Un bloc és un diari personal en el qual es creen entrades ordenades cronològicament. El contingut normalment està focalitzat en un tema i es pot utilitzar de forma individual com a element de divulgació, com a eina educativa per a provocar la reflexió i participació de l'alumnat o com a punt de trobada amb altres membres de la comunitat educativa.

Finalment les Wikis són webs construïdes de forma col·laborativa i que es veuen enriquides per les aportacions de tots els seus membres. La idea és recopilar informació sobre un tema concret i recollir les aportacions del diferents membres del grup de treball.


M'ha semblat molt interessant aquesta activitat i crec que la recopilació de recursos facilitada en els diferents enllaços visitats serà de gran utilitat en el meu futur com a docent. És veritat que a Internet hi ha gran quantitat de materials educatius ja creats i llestos per ser utilitzats però sempre és bo tenir l'oportunitat de generar els nostres propis materials i sobretot donar l'oportunitat als nostres alumes de convertir-se en creadors de les seves pròpies continguts.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

"Tema 3: TILC: Comunicació a Internet"

Tasca 2 Instagram és una xarxa social de la que tinc compte però que no he utilitzat molt sovint i vull aprofitar esta activitat per ...